Skróć czas ładowania strony. To się opłaca!

4 Kwiecień, 2018

Szybkość to jedna z najważniejszych cech dobrze funkcjonującej strony internetowej. Znacząco wpływa ona na odbiór witryny, współtworzy pierwsze wrażenie i – co najważniejsze – koreluje ze współczynnikiem konwersji (o którym nieco później). Ale jak powinniśmy zadbać o szybkość naszego serwisu? Z pomocą przychodzi Google z przygotowanym przez siebie narzędziem PageSpeed Insights.

 

Liczy się czas

Ilu użytkowników, tyle preferencji i upodobań względem designu, zawartości czy funkcjonalności danego serwisu. Jest jednak jeden czynnik, który pomimo różnić łączy wszystkich internautów. Mowa tu o niechęci względem oczekiwania na załadowanie strony internetowej. Cierpliwość ustępuje wtedy miejsca rozczarowaniu i niechęci wobec wolnej witryny, co może wyrazić się przejściem na konkurencyjne www. W takim przypadku można zapomnieć o wspomnianym już współczynniku konwersji, który określamy jako procentowy udział osób wykonujących pożądaną przez właścicieli strony akcję (np. zakup produktu, rejestracja, kliknięcie w baner) wśród wszystkich odwiedzających serwis. Czas jest tu niezwykle istotny, ponieważ każda sekunda zwłoki może zmniejszyć konwersję o kilkanaście-kilkadziesiąt procent.

 

 

Recepta od Google

Oferowane przez giganta z Mountain View narzędzie PageSpeed Insights stanowi bardzo ciekawe rozwiązanie szybkościowych bolączek każdej strony internetowej. Nie tylko oceni ono witrynę (w skali od 1 do 100, oddzielnie wersje na komputery i urządzenia mobilne), ale także w czytelny sposób przedstawi listę konkretnych kroków, których podjęcie znacznie skróci czas ładowania strony.

Narzędzie realizuje swoje zadanie bardzo kompleksowo o czym świadczy szeroki zakres uwzględnianych przez nie kwestii. Możemy wymienić tu kompresję grafik, czas odpowiedzi serwera, renderowanie, wykorzystania pamięci podręcznej przeglądarki czy choćby zhierarchizowanie widocznej treści. Warto dodać, że PageSpeed Insights odciąża nas z części pracy, dostarczając zoptymalizowane obrazy, style CSS oraz JavaScript.

 

 

Reasumując, zadbanie o właściwą szybkość strony internetowej jest przedsięwzięciem niezwykle istotnym. Jest to szczególnie zauważalne w obliczu coraz większej ekspansji urządzeń mobilnych. Szybka witryna wpływa pozytywnie na wizerunek marki, współczynnik konwersji, zaufanie klientów oraz pozwala zyskać status przedsiębiorstwa innowacyjnego. Zauważmy, że wszystko to maksymalizuje zyski z prowadzonej działalności. Warto więc bliżej zapoznać się z PageSpeed Insights.

 

 

 

 

autor:
Konrad Romanowski | specjalista ds. SEO | OWL group