Koniec szablonów. Nowy wygląd ofert na Allegro

31 Sierpień, 2017

Rok 2017 jest bez wątpienia możemy uznać za początek bardzo istotnych zmian na platformie Allegro. Rozpoczęto w nim bowiem działania ukierunkowane na poprawę przejrzystości opisów produktów czy wygody wyszukiwania interesujących nas przedmiotów. Reformy umotywowane są chęcią dostarczenia kupującym kompleksowym informacji na temat danego towaru (w sposób nie ustępujący w niczym sklepom tradycyjnym), zmaksymalizowaniem komfortu użytkowania serwisu na urządzeniach mobilnych i zrobieniem znaczącego kroku w stronę profesjonalnego i innowacyjnego portalu.

 

Jak będzie wyglądało to w praktyce?

Spójrzmy teraz na najważniejsze wdrożone oraz planowane zmiany, których lista została ogłoszona w lutym tego roku.

  1. Dla wielu osób rezygnacja z popularnych szablonów HTML jest decyzją bardzo kontrowersyjną. Trudno jednak podważyć jej trafność. Mniejsza dowolność w kreowaniu opisów produktów to przede wszystkim znakomita recepta na ich krzykliwy, kiczowaty czy przestarzały wygląd.
  2. Szablony zostaną zastąpione przez specjalnie przygotowany edytor, który pozwala na budowę ujednoliconych opisów, właściwie dopasowanych również do urządzeń mobilnych. Bez względu na to jakiego sprzętu używamy – otrzymamy więc informacje w sposób przejrzysty i czytelny. Ogromną zaletą edytora jest nowy, bardzo intuicyjny układ tworzonego opisu.
  3. W celu efektywniejszego wyszukiwania i porównywania produktów – oferty zostają opatrzone większą ilością dodatkowych parametrów.
  4. Do każdej oferty będzie można dodać 8 zdjęć. Wyjątek stanowią ogłoszenia w kategoriach Samochody, Motory i Qady, a także Nieruchomości, gdzie limit zdjęć wynosi 16. Oprócz fotografii, sprzedawca będzie mógł zamieścić filmy i załączniki (format PDF.).
  5. Zgodnie z nowymi wytycznymi maksymalna rozdzielczość zdjęć to 2560 x 2560. Nie mogą pojawić się na nich żadnego rodzaju logotypy, napisy, ramki, tła czy znaki wodne.
  6. Allegro przechodzi z protokołu HTTP na HTTPS, co stanowi wyraz dążeń do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa serwisu oraz jest reakcją na dotyczące tej kwestii ostrzeżenia Google. W związku z tym podejściem wszelkie zdjęcia i załączniki będą musiały być umieszczone na serwerach portalu (brak możliwości linkowań z innych witryn).  
  7. Kolejne zmiany to np.: możliwość hurtowej modyfikacji warunków oferty czy dodanie informacji o punktach odbioru osobistego.

 

Podsumowanie i ocena

Terminem startu wdrażania reform jest kwiecień 2017. Koniec tej inicjatywy przewiduje się natomiast na drugą połowę 2018 r.

Jak można ocenić planowane zmiany? Bardzo pozytywnie. Są one bardzo przemyślane oraz rzeczywiście wpłyną na uatrakcyjnienie obcowania z serwisem – zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Poza tym, ujednolicone i intuicyjne opisy ofert na pewno zmaksymalizują poziom profesjonalizmu i przyjazności portalu.

Rozsądną decyzją jest rozłożenie zmian w dość długim okresie czasu, co jeszcze szczególnie istotne dla sprzedawców. To przecież ich czeka najwięcej pracy w dopasowaniu aukcji do nowych wytycznych Allegro.

 

Oficjalna informacja grupy Allegro.pl – Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź

Informację potwierdzają również poważni partnerzy w SEO: SilesiaSEM, SEMtec, MozillaFirefox.

 

 

 

 

autor:
Konrad Romanowski | specjalista ds. SEO | OWL group